D1 “Karjeras atbalsta sniegšana digitālajā vidē”

Evita Pīlēģe, biedrība “Riga TechGirls”/ Jelgavas 4. vidusskola, pedagoģe karjeras konsultante;

Darbnīcas ietvaros tiks: (i) sniegta informācija par to, kādas priekšrocības un trūkumi ir karjeras atbalsta pakalpojumu veidošanai digitālajā vidē, (ii) piedāvāts modelis, kā uz karjeras atbalsta produkta/pakalpojuma izstrādi raudzīties, izmantojot dizaina domāšanas pieeju, (iii) piedāvāti praktiski padomi un rīki tam, kā veidot karjeras atbalstu digitālajā vidē.

Maksimālais dalībnieku skaits: 20

D2 “Karjeras VIP”

Kristīne Aizpurve, Madonas pilsētas vidusskola, pedagoģe karjeras konsultante

“Karjeras VIP” ir spēle – viktorīna, kura radīta platformā JeopardyLabs. Spēles mērķgrupa ir 8. līdz 12.klašu skolēni. Spēles pamatā ir zināšanas par dažādām karjeras tēmām - profesijas, izglītība, darbs, uzņēmumi, personības, savādi… , kas ļauj spēles dalībniekiem uzzināt vai atsvaidzināt interesantus faktus, tādā veidā paplašinot redzesloku. Spēlēšanas veids attīsta sadarbības prasmes, māku diskutēt, argumentēt, vienoties, ātri reaģēt, ieklausīties, iepazīt sevi un citus, veicinot pašizaugsmi. Meistardarbnīcā būs iespēja: (i) uzzināt kāpēc un kā tapa spēle; (ii) saprast, kas jāņem vērā to spēlējot; (iii) atklāt, ko spēle piedāvā un attīsta skolēniem; (iv) pamēģināt iejusties spēlētāja lomā; (v) uzzināt, kā līdzīgu spēli var radīts katrs pats.

Maksimālais dalībnieku skaits: 20

D3 “Ieraudzīt SEVI aiz sevis”

Anda Andersone, Kuldīgas novada Bērnu un jauniešu centrs, direktores vietniece karjeras un audzināšanas darbā

Darbnīcas mērķis ir ielūkoties sevī, apzināt savus resursus, godīgi ieraudzīt savas izejas pozīcijas, ar kurām mēs ejam uz mazākiem vai ilglaicīgākiem mērķiem. Darbnīcā paredzēta īsa teorētiskā daļa un praktiskā daļa, kuras laikā dalībnieki strādās ar sevi zemapziņas līmenī. Plānota arī neliela meditācija.

Maksimālais dalībnieku skaits: 20

D4 “Tējas vakars ar karjeras konsultantu”

Dagnija Gaubšteina, karjeras konsultante

"Tējas vakars ar karjeras konsultantu" ir grupas nodarbība, kurā tiek izmantota spēļošana jeb spēles metode. Tā notika SIVA Koledža studentiem un skolēniem. Grupas nodarbības mērķis ir pilnveidot izglītojamā kompetences, kas pēc skolas beigšanas noder turpmakā karjeras izvēlē un nodarbinātībā. Izmantojot spēļošanas metodi, kompetences tiek trenētas pastarpināti, jo spēlējot spēles, izglītojamais uzmanību koncentrē uz spēlēšanas procesu, priecājās un pozitīvi, nepiespiestā un drošā vidē pavada laiku, taču aktīvi darbojoties attīsta tādas kompetences kā: prasmi izteikt viedokli, gatavību uzņemties atbildību, izrādīt iniciatīvu, attīstīt neatlaidību, iemācīties laika plānošanu, motivāciju uzlabot savus rezultātus, spēju pieņemt atgriezenisko saiti, cieņu pret līdzcilvēkiem, sadarbošanos ar komandas biedriem, diskutēšanas prasmes, analizēt situāciju, radošo domāšanu, prezentēšanas prasmes, darbu grupā un individuāli, apzināties savas spējas, prasmes, talantus, un arī trūkumus, lomas komandā, attīsta spēju ģenerēt jaunas idejas un inovatīvus risinājumus. Kā arī kognitīvās spējas - uztvere, domāšana, atmiņa, informācijas pārstrāde, runa. Šīs kompetences ir svarīgas mūsdienu darba tirgū. Kā spēļošanas metodes tiek izmantotas: vingrinājumi no oratora prasmju attīstīšanas kursiem (teātra), grupu ledlaužu spēles un galda spēles.

Maksimālais dalībnieku skaits: 20

D5 “Vispārīgo prasmju koks”

Artūrs Homins, Valsts SIA “Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums", Karjeras izglītības vadītājs
"Darbnīcas mērķis ir iepazīstināt pedagogus un izglītības speciālistus ar galda spēli "Vispārīgo prasmju koks", kas veicina skolēnu vispārīgās prasmes. Spēle, kas paredzēta jauniešiem vecumā no 14 līdz 19 gadiem, ir daļa no projekta “Playing 4 Soft Skills”. Tā palīdz attīstīt komandas darbu, stresa pārvaldīšanu, motivāciju, vēlmi mācīties un kritisko domāšanu. Darbnīcas laikā dalībnieki iepazīsies ar spēles noteikumiem, piedalīsies tās praktiskā spēlēšanā un diskutēs par integrēšanas iespējām mācību procesā. Turklāt dalībnieki apgūs stratēģijas, kā izmantot spēli skolēnu motivēšanai, un dalīsies pieredzē par labākajām praksēm. Darbnīcu vadīs spēles līdzautors.